Sedm rad pro štíhlou postavu

Sedm rad pro štíhlou postavu

Vyšší příjem zeleniny
Zelenina je skvělým zdrojem vlákniny, vitamínů a výživových látek. Velkou výhodou je rozmanitost způsobů přípravy. Můžete ji jíst v podobě čerstvého salátu, uvařenou v páře nebo podušenou na pánvi. Pokud máte raději zeleninou křupavou, tak si ji orestujte.
 kontrola při hubnutí
Snižte příjem ovoce
Jedna z mnohých dietních chyb je nadměrná konzumace ovoce. Ovoce obsahuje velké množství jednoduchých cukrů, které tělu dodávají energii. Při velké konzumaci vaše tělo nestíhá energii z ovoce spalovat a přebytečný cukr přemění v tuky.
 
Hladovění nepomáhá
Ideální jídelníček se skládá ze tří hlavních jídel a dvou svačin. Pokud patříte mezi ranní ptáčata a do noci se nezastavíte, nebojte se dopřát si i druhou večeři. Při dlouhodobém hladovění dochází ke zvýšenému ukládání tukových zásob.
 čerstvý salát se sýrem
Naučte se ovládat chuť na sladké
Každý má někdy chuť na sladké, po náročném dni potřebujete dobít a první po čem sáhnete, je tabulka čokolády. Dejte raději přednost cukrům v přirozené formě, sáhněte po zralém banánu nebo sušených meruňkách. Ovoce oproti sladkostem obsahu přirozeně se vyskytující cukry a jako bonus velké množství vlákniny a vitamínů.
 
Snižte porce
Z nedělních obědů od babičky jste zvyklí na přeplněný talíř a minimálně jednou si jdete přidat. Takovému množství jídla se rozhodně nedá říkat rozumná porce. Zkuste se řídit následující radou. Správná porce je tak velká, jako vaše vlastní pěst.
 
Dodržujte biorytmus dne
Dopřejte si snídani bohatou na sacharidy, které vám pomůžou zvládnout náročné dopoledne. Obědvejte v klidu a nezapomeňte na kvalitní bílkovinu. Plátek kuřecího masa nebo filet z lososa jsou dobrou volbou. Večer se vrátíte domů a sníte první, co v lednici uvidíte. Udělejte si na sebe čas, dopřejte si chvíli odpočinku a lehkou večeři v podobě zeleninového salátu s vejcem.
 
Pohyb
Stejně důležitý jako je příjem energie, je také její výdej. Pokud se aktivně nevěnujete žádnému sportu a ke cvičení se nemůžete donutit, tak začněte lehkou procházkou parkem. Oprašte kolečkové brusle, které se vám válí ve skříni, a koukněte se po vhodné trase. Místo víkendového nakupování a návštěvy restaurace si raději naplánujte den v přírodě.